plakat dlugosiodlo 19 09 19 1

plakat siedlce 30 09 19 1

plakat minsk maz 01 10 19 1

 

Projekt „Moniuszko w dwóch odsłonach” zakłada organizację 2 koncertów w Mińsku Mazowieckim:
Jeden z koncertów – „Moniuszko kameralnie” (25.10.19, godz. 19, Pałac Dernałowiczów)

jest dedykowany dla wszystkich odbiorców, a w szczególności dorosłych i seniorów. Zakłada on wykonanie pieśni Moniuszki na głos (Ewelina Sielska-Badurek) i fortepian (Emilia Sitarz). Pieśni zostaną przeplecione ciekawostkami i nieznanymi informacjami z życia Moniuszki. Umożliwi to lepsze poznanie zarówno kompozytora jak i jego twórczości przez współczesnego słuchacza w 200. Rocznicę urodzin Moniuszki. W recitalu znajdą się utwory częściej wykonywane, jak i prawie w ogóle nie wykonywane, jak np. ballada Świtezianka do słów Mickiewicza.
Drugi koncert – „Moniuszko nie tylko na poważnie” (7.11.19, godz. 17, MSA)

jest dedykowany głównie dla dzieci i młodzieży. W czasie koncertu zostaną zaprezentowane pieśni naszego kompozytora narodowego we współczesnych, odświeżonych aranżacjach. Pieśni zostaną ukazane przy użyciu skrajnie różnych technik artykulacji wokalnej – głosu klasycznego (Ewelina Sielska-Badurek) i beatbox’u (Patryk „TikTak” Matela) oraz wiolonczeli (Mikołaj Pałosz) fortepianu (Julia Samojło). Aranżacje pozwolą przetłumaczyć utwory Moniuszki na współczesny język muzyczny. To z kolei przyczyni się do poznawania twórczości kompozytora i inspiracji twórczością dla kolejnych pokoleń.
Koncert poprzedzą krótkie warsztaty z beatbox’u, tak aby każdy z uczestników mógł włączyć się do wspólnego śpiewania pieśni beatbox’ując.Warto wspomnieć, że beatbox m.in. znakomicie poprawia czynność narządu artykulacyjnego, czy toru oddechowego.

Wstęp na wszystkie wydarzenia jest wolny.

 

Wykonawcy:

 

Ewelina Sielska-Badurek

Wokalistka i lekarz. Zajmuje się ludzkim głosem na różnych płaszczyznach. Leczy zaburzenia głosu jako lekarz Foniatra, zajmuje się pracą naukową w dziedzinie głosu, publikuje artykuły, prowadzi warsztaty, wykłady w Polsce, Europie i USA oraz śpiewa. Ukończyła Wydział Lekarski Akademii Medycznej w Warszawie, Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz Podyplomowe Studium Pieśni na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Uczestniczka licznych mistrzowskich kursów wokalnych. Laureatka i finalistka konkursów wokalnych. Z dużym powodzeniem wykonuje muzykę kameralną. Kocha twórczość kompozytorów słowiańskich. Ostatnio sięga również po piosenkę, głównie amerykańską i polską. Poza licznymi koncertami w kraju (Duszniki Zdrój, Krynica Zdrój, Zamek Królewski, Teatr Roma w Warszawie, czy w rodzinnym mieście - Karczewie), koncertowała m.in. w San Francisco czy w Kopenhadze. W 2019 roku, m.in. stypendystka ZAIKS, stypendystka Fundacji Kościuszkowskiej, inicjatorka obchodów Światowego Dnia Głosu na WUM, dyrektor artystyczny projektu „Moniuszko w dwóch odsłonach” na Mazowszu oraz „Międzypokoleniowej Akademii Muzycznej” w Karczewie. Zwyciężyła polską edycję FameLab 2019 przekonując, że każdy może śpiewać.

 

Emilia Sitarz

Pianistka, wykładowca, kurator programowy festiwalu „Kwadrofonik“ oraz cyklu koncertowego „Słuchy – koncerty do zwiedzania“. Od 20 lat tworzy Lutosławski Piano Duo, a od 2005 zespół Kwadrofonik. Jest autorką oraz prowadzącą koncerty edukacyjne z muzyką współczesną dla dzieci i młodzieży. Prowadzi kursy mistrzowskie z zakresu duetu fortepianowego oraz wykłady o współczesnych fortepianowych technikach wykonawczych. Absolwentka Akademii Muzycznej w Warszawie oraz mistrzowskich studiów podyplomowych w Hochschule fur Musik w Rostocku. Laureatka kilkunastu nagród na międzynarodowych konkursach i nagród za działalność kulturalną m.in. Paszport Polityki. Otrzymała także nagrody fonograficzne Fryderyk, Folkowy Fonogram Roku, Złota Płyta, Pizzicato Award. Występowała w takich salach jak: Filharmonia Berlińska, Carnegie Hall, Chicago Symphony Center, Filharmonia Narodowa, Jerusalem Symphony Center, Studio im. W. Lutosławskiego, Sala Wielka Centralnego Konserwatorium w Pekinie, Izumi Hall, Beijing Concert Hall, NOSPR. W pracy ze swoimi zespołami łączy wykonawstwo muzyki klasycznej, wykonawstwo muzyki najnowszej oraz inspiracje polską muzyką tradycyjną. W autorskich projektach muzycznych często nawiązuje współpracę z osobowościami muzyki pop, jazzu oraz folku. W 2019 roku stypendystka Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy.

Julia Samojło

Ukończyła Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie prof. Tatiany Szebanowej. Następnie odbyła staż artystyczny pod kierunkiem prof. Szábolcsa Esztényiego oraz studia podyplomowe i doktoranckie pod opieką artystyczną prof. Mai Nosowskiej na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Rozwijała swoje umiejętności także pod kierunkiem prof. Ronana O’Hory, prof. Grahama Johnsona i prof. Pameli Lidiard w Guildhall School of Music and Drama w Londynie w ramach stypendium Erasmus oraz dwuletniego Guildhall Artist Fellowship. Była pedagogiem gry na fortepianie na City University w Londynie (2011- 2012) oraz w Guildhall School of Music and Drama (2011- 2014). Szczególne miejsce w repertuarze Julii Samojło zajmuje kameralistyka fortepianowa i muzyka współczesna. Pianistka ma w swoim dorobku liczne prawykonania oraz dokonała wielu nagrań dla Biblioteki-Fonoteki Związku Kompozytorów Polskich, Polskiego Radia, DUX, Musica Sacra. W listopadzie 2015 roku Julia Samojło zadebiutowała w Carnegie Hall w Nowym Jorku z wiolonczelistką Karoliną Jaroszewską, z którą tworzy duet od 2008 roku. Występowała także m.in. w Concertgebouw w Amsterdamie, Barbican Hall, Wigmore Hall, Purcell Room, St. John’s Smith Square w Londynie, Rudolfinum w Pradze, Tel Aviv Museum of Art, Filharmonii Narodowej w Warszawie. Koncertowała m.in. z Sinfonią Varsovią, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Muzyki Nowej, Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej, pod dyrekcją Łukasza Borowicza, Krzesimira Dębskiego, Jacka Kaspszyka, Aleksandra Liebreicha, Szymona Bywalca, Marka Mosia.  Julia Samojło była laureatką m.in. I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Młodych Wykonawców w Atenach, Stypendium Prezesa Rady Ministrów, Stypendium Prezydenta Miasta Szczecina, Stypendium Prezydenta Miasta Bydgoszczy, Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest członkiem komisji rewizyjnej Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów.

Mikołaj Pałosz

Niezależny wiolonczelista, improwizator i kompozytor, specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej i awangardowej. Studiował na Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Jest zdobywcą nagród na międzynarodowych konkursach muzycznych, m.in. Współczesnej Muzyki Kameralnej im. K. Pendereckiego w Krakowie oraz Konkursie Wiolonczelowym im. W. Lutosławskiego w Warszawie. Występuje m.in. na festiwalach Warszawska Jesień, Musica Polonica Nova, Festiwalu Prawykonań Polska Muzyka Najnowsza, Poznańska Wiosna Muzyczna, Audio Art i Ad Libitum. Jest stałym członkiem Warszawskiej Grupy Cellonet oraz Chain Ensemble. Jako członek zespołu wiolonczelowego Conjunto Ibérico, z siedzibą w Holandii, w latach 1998-2008 koncertował w Europie, Brazylii, Meksyku i USA. Jego solowa płyta Cellovator ukazała się w 2008 r. W ramach stypendiów twórczych M. st. Warszawy i Ministra KiDN stworzył zbiór etiud na wiolonczelę solo Pretudes (2012) oraz kompozycje audiowizualne Dłubak Soundsystem (2012) i AVC (2016). Mikołaj Pałosz, inicjuje powstawanie nowych dzieł i jest wykonawcą wielu premier, w tym utworów jemu dedykowanych

Patryk Matela

Nauczyciel beatboxu z ponad 10-letnim doświadczeniem, współorganizator Polish Beatbox Battle, pionier łączący beatbox z nietypowymi stylami, autor pierwszej w Polsce książki o human beatbox "Poznaj TikTaka". Patryk „TikTak” Matela sztuką human beatbox zainteresował się nie znając jeszcze jej nazwy, działania w tej dziedzinie rozpoczął w 2002 roku. Stworzył ZegarTikTaka.pl, pierwszy i największy w Polsce serwis na ten temat, w latach 2004-2007 odwiedziło go ponad 600 tys. osób. Obecnie prowadzi anglojęzyczną stronę beatbox.guru prowadząc co tydzień wywiady z najlepszymi beatboxerami na świecie. TikTak pracował w czasopiśmie Hip-Hop.pl robiąc wywiady z hip-hopowymi sławami, m.in.: Coolio, Afu-Ra, Rahzel czy Killa Kela. Magister anglistyki na UW, absolwent grafiki w WSR. TikTak udziela się na niezliczonych imprezach w Polsce i za granicą, m.in. w Londynie, Edynburgu (UK), Berlinie, Kolonii, Bochum (Niemcy). Od 2004 roku organizuje oficjalne mistrzostwa beatboxowe – WBW Polish Beatbox Battle, które są największym beatboxowym wydarzeniem roku w Polsce, rozpoznawalnym zagranicą. Częsty gość programów telewizyjnych i radiowych (m.in. „Teleexpress”, „Kuźnia Talentów, „Kawa czy herbata” TVP, „Czułe Dranie” TV4, Trójka, Radio Bis, Radiostacja, Radio Kampus) oraz światowych zjazdów beatboxowych, ostatnio w Berlinie i Londynie. Prowadzi warsztaty beatboxu, kilkukrotnie był jurorem zawodów beatboxowych, organizuje imprezy beatboxowe, m.in. w warszawskiej „Piwnicy pod Harendą” i „Planie B”. Beatboxer w hip-hopowych projektach teatralnych: „12 Ławek” Jarosława Stańka oraz białostockim „Morosophus” oraz filmie „Jeszcze nie wieczór” Jacka Bławuta. Grał z awangardowym Bauaganem Mistrzów, m.in. w klubie Pruderia, na festiwalu WUJek, ma swój udział na płycie „Plac Zabaw” wydanej w 2008 r. Autor pierwszego na świecie kompleksowego podręcznika „Human Beatbox – Osobisty Instrument”. Współpracował z wytwórnią Wielkie Joł oraz wieloma artystami polskiej sceny muzycznej. Wielokrotnie działał charytatywnie, m.in. prowadząc warsztaty w domu poprawczym, ucząc w dzieci niebezpiecznych dzielnicach, występując w domu dziecka. Podczas festiwali Turning Sounds 4 i 5 grał z eksperymentalnymi wokalistami Philem Mintonem, Sainkho Namtchylak i Didim Bruckmayrem. We wrześniu 2008 wykonał na prestiżowej „Warszawskiej Jesieni” utwory polskich i zagranicznych kompozytorów z kwartetem „Kwartludium„. Koncert powtórzono w 2009 w Filharmonii Łódzkiej. W 2014 TikTak wziął udział w międzynarodowym projekcie Rivers of Europe – pływając na statku po Dunaju z tancerzami współczesnymi, innymi muzykami i artystami wizualnymi wykonali ponad 30 spektakli, m.in. w Wiedniu, Bratysławie i Budapeszcie. W 2016 Patryk Matela stworzył projekt Beatbox Kids, który łączy beatbox i logopedię, aby dzieci mówiły wyraźniej. Jego celem jest wprowadzenie zajęć beatboxowych do szkół w całej Polsce. W tym celu wydał książkę dla dzieci „Co w paszczy piszczy?”, serię lekcji video dla dzieci, aplikację mobilną i regularnie prowadzi warsztaty w szkołach i przedszkolach. Projekt Beatbox Kids otrzymał główną nagrodę w Virgin Mobile Academy, otrzymując na rozwój grant w wysokości 100 000 zł. Obecnie TikTak jest częścią projektów: „Zooplan” z beatboxującym klarnecistą Michałem Górczyńskim, „Spring Quintet i TikTak” z kwintetem smyczkowym, również jako muzyk sesyjny w niezliczonych projektach, prowadzi też warsztaty beatboxowe w Warszawie oraz indywidualne coachingi głosowe. Improwizuje w wielu gatunkach muzycznych, od hip-hopu i elektroniki po muzykę współczesną.